hr en

Vijesti

[Glasovi mladih] Da li se čujemo - rad istraživačke grupe na "I ŠČa ćemo sad?" školi

Large img 7583

Zagreb, 21. kolovoza 2023.

 

Istraživati nešto te doći do zaključka i usustaviti sve u jednu smislenu cjelinu, cilj je koji je istraživačka grupa na ovoj ljetnoj aktivističkoj školi htjela postići. Naime, istraživačku grupu koju su činili mentorica Senna Šimek te sudionici škole Mila Pajić, Jelena Velisavljević, Lucija Marković, Davud Delimeđac, Bruno Šiller i Ante Petrović, povezivale su mnoge stvari. Odnosno, zajedničkim snagama htjeli su prikazati jezične barijere između srpskoga i hrvatskog jezika.

S obzirom na to, grupa je krenula u razradu plana kako će to izvesti. Bilo je mnogo zamisli, od ankete kojom bi ispitivali goste hotela u kojemu su boravili te do kviza kojim bi provjerili znanje svih sudionika škole. Naposljetku, donijeli su odluku kako će izraditi interaktivni Kahoot! kviz te se tako u isto vrijeme zabaviti i naučiti nove riječi. Sukladno tome, istraživali su i provjeravali lingvistička znanja jedni drugih. U grupi je bilo tri izvorna srpska govornika i četiri hrvatska. Naime, bilo je tu smiješnih situacija u kojima bi netko izjavio nekakvu riječ, a govornici drugoga jezika ne bi imali pojma o značenju te bi nasumično govorili moguća značenja. Sve je to, naravno, doprinijelo izradi kviza. Također, govornici hrvatskoga jezika ponekad bi i znali značenje srpskih riječi za neke pojmove jer se i dalje koriste u govoru, iako postoje nove hrvatske riječi za njih.

Tijekom izrade, koja je ponekad bila ažurnija, a ponekad sporija jer bi sudionici često znali skrenuti s teme i šaliti se na račun jedni drugih, shvatili su da, iako su srpski i hrvatski jezici slični, postoje razlike. Povezali su da srpski i hrvatski jezik imaju mnogo toga zajedničkoga, ali i da su povijesni događaji znatno utjecali na razvoj, odnosno, diversifikaciju ova dva jezika. Usto, osmislili su i način kako kviz učiniti još više inovativnijim. Naime, Jelena i Ante odlučili su otplesati ples uz melodiju kviza dok ostali sudionici igraju te ih na taj način ili distraktirati, ili zabaviti. U konačnici, grupa je svoj kviz vizualno dotjerala i dodala brojne smiješne fotografije kako bi kviz učinila što boljim. Sve u svemu, Kahoot! kviz zorno je prikazao jezične različitosti te je grupa na kreativan i zanimljiv način uspješno usustavila temu kojom se bavila. 

 

Ovaj tekst napisao je Ante Petrović, sudionik naše regionalne ljetne aktivističke škole "I ŠČa ćemo sad?" 

Projekt MLAD! provodi se uz financiranje Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade.

Ovaj tekst izrađen je uz financijsku podršku Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade. Sadržaj ovog teksta u isključivoj je odgovornosti autora i ni pod kojim se uvjetima ne može smatrati kao odraz stajališta Središnjeg državnog ureda.

Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.