hr en

Vijesti

Javnom kampanjom redefiniramo domoljublje

Large web blank 760x400  1

Zagreb, 7. lipnja 2022.

Inicijativa mladih za ljudska prava je u veljači 2022. godine pokrenula javnu kampanju “Domoljublje je kada…” u cilju poticanja građana/ki na kritičko razmišljanje o dominantnim pristupima domoljublju u Hrvatskoj te otvaranja perspektiva za nove inkluzivne interpretacije domoljublja. 

Kroz objave javne kampanje na društvenim mrežama prikazali smo izjave političara o njihovom poimanju domoljublja kako bismo propitivali povezanost domoljublja s nacionalizmom, državom, militarizmom, isključivosti ili diskriminacijom. Ukazivali smo na kontradikcije između prioriteta političkih elita i stvarnih potreba građana, potičući građane/ke da u komentarima daju svoj odgovor na pitanje “A što je za tebe domoljublje?”.

Izvori fotografija: PIXSELL, Screenshot / Lighthouse Reports video, Facebook, SNV, Boris Kovacev/Cropix

Od preko 500 prikupljenih definicija domoljublja putem društvenih mreža, izdvojili smo njih pet kako bismo učinili dostupnijim razmišljanja građana/ki koja pojam domoljublja preoblikuju tako da uključuje razumijevanje i  važnost zagovaranja i promicanja ljudskih prava.

Veseli nas izdvojiti primjere poimanja domoljublja koja se suprotstavljaju nepravdi, nasilju i nacionalizmu te potiču stvaranje uključivog i solidarnog društva. 

Autor fotografije: Jure Zubčić

 

Javna kampanja se provodi u sklopu projekta 4O: Otkrivanje, osvještavanje, osnaživanje i organizacija za ljudska prava koji adresira porast nacionalizma u Republici Hrvatskoj. Navedeni problem je pogotovo izražen u manjim mjestima i onima pogođenim ratom dvedesetih godina, koja uslijed pogoršanja ekonomske situacije i visokom stopom iseljavanja također bilježe i porast netrpeljivosti prema nacionalnim manjinama, Romima, izbjeglicama tj. svima koji su percipirani kao Drugi i čiji se status i prava kao građana RH često negiraju.

Projekt provodimo u partnerstvu s organizacijama civilnog društva: Projekt građanskih prava Sisak, Europski dom Vukovar, Status M i ARTERARIJ.

Kampanja 1: Domoljublje je kada…  je dio projekta 4O: Otkrivanje, osvještavanje, osnaživanje i organizacija za ljudska prava čija je ukupna vrijednost 170.147€ od čega je 149.922,00€ osigurano kroz financijske podrške Islanda, Lihtenštajna i Norveške u okviru EGP grantova.

 

Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.